Kom godt i gang med din blog om digital marketing

digital marketing

Det er blevet rigtig populært at være blogger. Vi følger hinanden som aldrig før. Det gælder på alle de sociale medier – i særdeleshed Facebook og Instagram, men også egne blogs og YouTube er blevet rigtigt populært. Vi lever i en tid, hvor vi gerne vil lære af hinanden og følge med i andres liv – gerne nogen, som vi kan spejle os i. Da der er kommet rigtig mange bloggere til, kan det være svært at skille sig ud fra mængden. Men det er nødvendigt, hvis du vil være en succesfuld blogger, og så skal folk kende til dig. Det kan de komme til via digital marketing.

Du kan tjene penge på din blog

Der er ikke nogen færdig opskrift på at blive en succesfuld blogger. Men bliver din kanal eller side populær nok, kan du komme til at tjene penge på det – måske endda leve af det, da det også kan medføre, at du får sponsoreret produkter samt betaling for at fremvise produkter for dine følgere. Der er dog nogle kriterier, der vil give dig bedre forudsætning for succes:

  • Skil dig ud
  • Hav relevant indhold
  • Vær konsekvent
  • Gør brug af digital marketing

Der er flere tusinde bloggere derude, så det er relevant, at du skiller dig ud, hvis du gerne vil have en succesfuld blog. Har du en bestemt historie, som dine følgere vil kunne finde interessant? Eller en historie, som mange kan relatere til? Måske en blanding? Tænk over, hvorfor de netop skal vælge at følge dig frem for andre og tilpas dit indhold hertil. Sørg for, at alt indhold er relevant, så de ikke føler, at de spilder tiden, når de besøger din blog.

Sørg for at være konsekvent, når du poster. Vælge gerne nogle bestemte dage, hvor du poster på din blog. Derved ved dine følgere, hvornår de skal smutte forbi din blog for at se dit nyeste indlæg, og de kommer derved ikke forgæves forbi din side flere gange og derved afskriver den.

For at øge kendskabsgraden (mængden af mennesker, der ved, din blog eksisterer) er du nødt til at række ud til folk. Det kan du gøre via digital marketing. Som blogger vil SEO være optimalt. SEO er søgemaskineoptimering, der sørger for, at din side kommer højere op på Google, når folk søger på sætninger, der er relevante for din side. Desto højere på Google du ligger, desto flere klikker ind på din side.

digitalt

Har du både en blog og en webshop?

Har du en webshop, der er relateret til din blog, vil det være en perfekt kombination, hvor du kan hive kunder fra bloggen over på din webshop. SEO kan også bruges direkte til din webshop, ligesom reklamer på de sociale medier vil kunne bruges til begge steder. Dette er bare en mere sporadisk reklame med varierende virkning, da brugerne ikke direkte opsøger dig.  Digital marketing omfatter alle former for online markedsføring. Herunder også Google Ads, Remarketing og online bannerreklamer. Disse vil du også kunne gøre brug af – både til din blog og til din webshop.